15.10.2019

Студенти факультету фінансів та обліку зіграли у бізнес-гру «Поведінкові аспекти взаємодії учасників страхового ринку України»


 Доцент кафедри фінансового менеджменту та страхування ТНЕУ Наталія Налукова при викладанні фахової дисципліни «Страхування» продемонструвала приклад використання сучасних освітніх технологій. Зокрема, тренінг у форматі бізнес-гри як активну форму навчання, під час котрої учасники орієнтуються на вирішення типових проблем в рамках спеціально змодельованої ситуації у сфері страхового ринку України.


10 жовтня 2019 року студенти факультету фінансів та обліку ТНЕУ взяли участь у бізнес-грі на тему: «Поведінкові аспекти взаємодії учасників страхового ринку України».

 Напередодні юнаки й дівчата ознайомилися з метою, завданнями, правилами проведення гри, її етапами, системою оцінювання та отримали сценарій, де було схематично зображено конкретну ситуацію – сферу економічних відносин, які виникають між учасниками страхового ринику щодо забезпечення страхового захисту фізичних та юридичних осіб, описано функції та обов’язки діючих осіб.

 
Моделюючи процес взаємодії на страховому ринку України, де об’єктом купівлі-продажу є страхова послуга та на яку формуються попит і пропозиція, учасники бізнес гри-тренінгу мали нагоду приймати рішення щодо: критеріїв вибору надійного страховика, що надає послуги зі страхування майна, зокрема страхування квартири; особливостей розробки страховиком страхового продукту «Безпечна квартира» та каналів його реалізації; особливостей професійної діяльності страхових посередників; процесу врегулювання страхових претензій за конкретним страховим випадком у сфері майнового страхування; функціонального призначення органів, що здійснюють державне регулювання страхової діяльності та забезпечують захист інтересів учасників страхового процесу.

 За результатами проведеного навчального тренінгу учасники спільно зробили такі висновків: поведінка потенційних страхувальників не завжди відповідає стандартним економічним моделям вибору та прийняття рішень щодо страхування, що можна пояснити впливом психологічних факторів; поведінка потенційних страхувальників у сфері прийняття рішень щодо придбання страхового продукту впливає на фінансовий стан окремого страховика та на стан страхового ринку країни; на стан страхового ринку впливає не лише поведінка споживачів страхових послуг, а й інших економічних агентів, які діють на тому ж ринку та інших ринках, що знову ж таки впливає на поведінку потенційних страхувальників щодо їх рішення страхуватися чи ні. У сфері розвитку страхового ринку та його інфраструктури має значення не лише економічна поведінка споживачів страхових послуг, а й інших економічних агентів, яка формується під впливом як внутрішніх, так і зовнішніх чинників. Таким чином, не тільки від поведінки потенційного страхувальника залежить укладення договору страхування, а й від поведінки страховика, страхових посередників, регулятора тощо.


У ході бізнес-гри поєднувалася реальність та ірреальність, гра і професійна справа, страхова теорія і практика, відбувалася реальна взаємодія учасників за певними правилами, студенти набули фахового досвіду. Майбутні фахівці проявили зацікавленість та виявили бажання проводити подальші практичні заняття у формі гри оскільки, за їхніми відгуками, здобуті знання та навики саме у такому навчально-розважальному форматі дали можливість краще зрозуміти процес страхування та поведінкові аспектіи взаємодії учасників страхового ринку.