09.2.2021

Імплементація елементів дуальної освіти у навчальний процес студентів освітніх програм «фінансовий менеджмент» та «соціальне забезпечення» факультету фінансів та обліку.


У контексті впровадження інноваційного інструментарію у навчальний процес у формі елементів дуальної освіти, впродовж першої декади стажування для студентів ІІ-IV курсу освітніх програм «Фінансовий менеджмент» та «Соціальне забезпечення» відбулася низка заходів та було проведено навчальні професійно-орієнтовані тренінги, спрямовані на набуття практичних навичок у сфері фінансового менеджменту та соціального забезпечення. Так, навчальне стажування в межах елементів дуальної освіти для студентів освітніх програм «Фінансовий менеджмент» і «Соціальне забезпечення» здійснювалося під керівництвом членів кафедри фінансового менеджменту та страхування ЗУНУ на базі:

- Тернопільської обласної спілки споживчих товариств, вивчення практичних аспектів діяльності якої, дозволило набути студентам практичних навичок щодо управління ресурсами, капіталом, потенціалом й активами мережі супермаркетів, закладів громадського харчування та підприємств і організацій споживчої кооперації, а також ознайомитися із основами соціальної відповідальності бізнесу;

- Тернопільського міського територіального центру соціального обслуговування населення, де у рамках поєднання теоретичних знань із практичними навичками, студенти ознайомилися із основами соціального обслуговування населення, особливостями функціонування відділів, діяльність яких спрямована на створення умов для підвищення рівня самореалізації та саморозвитку людей з особливими потребами та людей похилого віку, а також надання допомоги тим категоріям населення, які її потребують на дому;

- Управління соціальної політики Тернопільської міської ради, що уможливило набуття студентами практичних фахових навиків щодо нарахування субсидій та різного роду допомог, розрахунку та здійснення виплат малозабезпеченим верствам населення, а також із особливостями їхньої монетаризації в світлі змін до чинного законодавства;

- кредитної спілки «Калина», навчальне стажування студентів в якій дало можливість вивчити специфіку діяльності небанківських фінансових установ на ринку фінансових послуг України, особливості пруденційного нагляду за діяльністю фінансових установ, питання організації роботи кредитних спілок із Фондом гарантування вкладів, практикуючи при цьому навики залучення вкладів, обслуговування кредитів і формування резервів;

- ПрАТ «СК «Провідна», де студенти змогли зреалізувати себе як страхові агенти, актуарії й андерарайтери, що дозволило набути певної професійної кваліфікації й засвоїти на практиці, отримані теоретичні знання;

- ТОВ «ТЕРКОМ», що створило майбутнім фахівцям можливості для поповнення професійних практичних компетентностей у частині фінансового менеджменту та спробувати себе зреалізувати на посаді фінансового директора, бухгалтера, економіста, фінансового менеджера;

- ТОВ «Агрофірма «ДРУЖБА», де у рамках імплементації елементів дуальної освіти в навчальних процес відбувся пошук нових горизонтів професійного становлення студентської молоді, як висококваліфікованих фахівців із сформованими основами корпоративної соціальної відповідальності при реалізації будь-якого бізнес-проекту, а особливо в аграрному секторі.

Імплементація у навчальний процес класичного університету Тернополя елементів дуальної освіти й проведена низка заходів у контексті візії професійного становлення студентів ІІ-IV курсу освітніх програм «Фінансовий менеджмент» та «Соціальне забезпечення» створюють реальні можливості для фахової самореалізації студентської молоді під час навчання, дозволяють набути фахових компетентностей і досягнути програмних результатів, декларованих в сучасних освітніх програмах.